Friday, December 5, 2014

Pulih daripada TIBI

     Sejak April 2013, Alhamdulillah. .Allah Tuhan Yang Maha Penyembuh, akhirnya kes saya dah discaj. Tutup fail bagi kes plural TB yang saya hidapi.

     Dalam tarikh temujanji,  saya tak berkesempatan untuk pergi pada 28 Ogos kerana saya bersalin pada awalnya,  iaitu 23 Ogos. Tapi ramai yang tidak tahu saya sebenarnya pergi berulang alik untuk makan ubat ke klinik setiap hari dan ke temujanji untuk check-up, sebabnya saya tidak dikuarantin, perlu bekerja macam biasa dan nampak cergas dari orang normal.

     Namanya plural TB,  tiada batuk dan kahak, gejalanya prolonged fever, 3 minggu pun belum kebah, dan hilang sepenuhnya selera makan. Weight loss, bukan yang positif! Tinggi 157 cm berat 38 kg, tubuh lemah sepenuhnya. Terlantar rupanya macam mayat hidup. Wajah kusam tubuh kering. Peritnya, tuhan yang tahu bila ditarik nikmat sihat.

     Dalam tempoh rawatan untuk jangkitan kuman pada paru-paru saya ini, saya perlu mengambil ubat dalam tempoh 9 bulan,  jika tidak dihabiskan tiada lagi dos yang akan ditambah dan jangkitan kuman yang merebak boleh mengakibatkan maut.

    Saya lawan dan ikhtiar lagi kerana saya perlu menguruskan rumahtangga,  anak 8 bulan yang perlu serta merta dihentikan penyusuan ibu dan kerja sebagai guru. Sehingga dalam masa pengambilan ubat saya juga menemui dan mengamalkan tonik ajaib VIVIX.

    Tubuh yang lemah bertukar ibaratnya pokok yang layu disiram air. Konsisten dengan VIVIX kerana saya tahu kehebatan VIVIX yang mampu menjana sel-sel baru yang sihat dengan aktif.

Siapa lagi sebenarnya yang memerlukan VIVIX Shaklee ini juga :
 - Pesakit Sistemik Lupus Erythematosus (SLE)
 - Individu yang mempunyai risiko menghidap kanser melalui keturunan atau pernah menghidap kanser
- Individu menghidap kencing manis (Diabetes)
- Individu menghidap masalah jantung
- Individu menghidap stroke
- Individu menghidap darah tinggi
- Individu yang mempunyai ketagihan merokok
- Individu yang mempunyai masalah mata seperti rabun dan katarak
- Warga emas yang menghidapi insiden nyanyuk
- Individu yang mementingkan kesihatan keseluruhan  dan anti penuaan.

Berusaha dengan VIVIX,

Hubungi saya,
Nur Akmal
0192342090

No comments:

Post a Comment